• Ile pomysłów mieści się w głowie ?

        • 4 listopada uczniowie klasy 3a zrealizowali kolejny scenariusz UD z projektu "Muzyka" pt. "Ile pomysłów mieści się w głowie?". Uczniowie wybrali się w podróż na obcą planetę, na której nie było wody, a przedmioty codziennego użytku miały zupełnie inne przeznaczenie. Ich zadanie polegało m. in. na wymyśleniu nazwy planety, zbudowaniu wieży naj…. . Tym razem uczniowie wykazali się kreatywnym myśleniem, potrafili w twórczy sposób rozwiązywać problemy.

        • „Świat zamknięty w dotyku”

        • Klasy VIC i VII z wizytą

          w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie

          na  spotkaniu z osobą niewidomą.

          Idąc na spotkanie z panią Natalią Kaczor wszyscy myliśmy mieszane uczucia. Z jednej strony zainteresowani, a z drugiej przygotowani na bycie wyrozumiałym oraz słuchanie o trudnościach niewidomych.

                      W rzeczywistości większość naszych wyobrażeń nie okazała się prawdziwa. Pani wyglądała tak, jak każdy z nas. Pewnie nie wszyscy od razu wiedzieliśmy, że to właśnie ta osoba będzie nam opowiadać o swoim życiu. Zaskoczyło nas to, że  pani Natalia radziła sobie świetnie! Jakby brak wzroku nie stanowi dla niej problemu! Ukończyła dwa kierunki studiów, z powodzeniem pracuje w szkole, ucząc języka angielskiego. Cały czas rozwija swoje zainteresowania, podróżuje i  jest bardzo samodzielna. Nie siedzieliśmy ze znudzeniem, czekając na koniec. Wręcz przeciwnie. Udało się nas zaciekawić, a w wielu momentach rozbawić. Pani Natalia ma do siebie bardzo duży dystans.

                      Pod koniec, mogliśmy sami spróbować wejść w rolę niewidomego, chodzić w opasce z laską,  próbować rozpoznawać  przedmioty. Okazało się, że nie było to dla nas łatwe i po włożeniu opaski świat stawał się obcy. Czuliśmy niepokój, obawę, że zaraz coś się przewróci lub na kogoś wejdziemy. Po tych wrażeniach jeszcze bardziej doceniliśmy panią Natalię, która   zaraziła nas swoim optymizmem i nikt nie żałował  spędzonego  czasu . Byliśmy pełni podziwu i zrozumieliśmy, że osoby niewidome to ludzie- jak wszyscy inni, nie trzeba ich traktować inaczej  (do czego pani Natalia przykładała dużą wagę) i na siłę pomagać, gdy tego nie potrzebują.

        • WYCIECZKA NA LOTNISKO

        • W ubiegłym roku nasza szkoła brała udział w projekcie „ Rowerowy Maj”, dbającym o to, aby ludzie poruszali się po Krakowie, nie zanieczyszczając miasta. Moja klasa - 8a miała największy udział w tym konkursie, więc wygrała główną nagrodę! - Warsztaty na lotnisku w Balicach! Nagroda okazała się strzałem w dziesiątkę!

          Wszyscy pojechaliśmy podekscytowani. Na początku  dowiedzieliśmy się, że praca na lotnisku nie jest wcale taka łatwa, gdyż trzeba umieć porozumiewać się z ludźmi, mówiącymi w różnych językach, używać wielu nowoczesnych  sprzętów, potrzebnych w obsłudze i ochronie lotniska oraz mieć „oczy szeroko otwarte” na to, co dzieje się w porcie lotniczym. Oglądaliśmy wyposażenie, główne punkty  tego miejsca oraz przedmioty, których pracownicy muszą codziennie obsługiwać w specjalnie przygotowanej sali do prezentacji i edukacji.  Zobaczyliśmy między innymi: taśmę na bagaże, punkt informacji, wyszukiwacz metalu czy też specjalną bramka, przez którą przechodzą podróżni. Dodatkową atrakcją było to, że wszystkie urządzenia wypróbowaliśmy  i dokładnie obejrzeliśmy. Mogliśmy także sprawdzić się w roli pilota- sterować symulatorem samolotu i wydrukować własne bilety na lot do wybranego miejsca na świecie! Towarzyszyło nam wtedy wiele pozytywnych emocji. Jednak prawdziwa zabawa czekała na nas … Podzieliliśmy się na grupy i naszym  zadaniem  było rozwiązanie zadań z aplikacji, którą wcześniej musieliśmy zainstalować w telefonach. Gra terenowa, polegała na szukaniu odpowiednich punktów lotniska, kiedy udało się nam je znaleźć, w naszych komórkach wyświetlało się pytanie dotyczące wiadomości, które wcześniej poznaliśmy. Następnie po jego rozwiązaniu, wyświetlała się kolejna informacja, gdzie mamy się udać. Było przy tym wiele radości, śmiechu, ale też niepokoju, czy uda nam się rozwiązać wszystkie zadania? Dotrzeć do wszystkich punktów? Czy uda nam się wygrać rywalizację z pozostałymi grupami? Wszystko dobrze się skończyło, Mogę z całą pewnością powiedzieć, że była to udana wycieczka i świetna zabawa, z której można było się wiele nauczyć!

          Równocześnie pragnę zachęcić do jazdy na rowerze i brania udziału w takich konkursach!

           

                                                                                                                                                               Zosia Bargieła 8a

        • Chemiczne wulkany

        • W ramach projektu edukacyjnego "Eksperymentuj z nami", klasa 1b uczestniczyła 28 października w pierwszych zajęciach prowadzonych przez RoboTim. Tematem warsztatów były "Chemiczne wulkany".

          Dzieci z pomocą prowadzących wykonały trzy eksperymenty. Do ich przeprowadzenia wykorzystano kilka rzeczy codziennego użytku m.in. płyn do mycia naczyń, olej, sodę oczyszczoną, wodę, kurkumę a także barwniki. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach i były zachwycone efektami przeprowadzonych eksperymentów. Najbardziej podobały im się kolorowe wulkany.

        • 3a na wrotkach

        • 24 października 2019 r. klasa 3a w ramach realizacji 1 nagrody w szkole w Kapanii Rowerowy Maj w ramach działań STARS udała się na lekcję jazdy na wrotkach do "Przewrotki". 

          Każde z dzieci dostało ochraniacze, kask oraz odpowiedni rozmiar wrotek. Następnie z instruktorem udali się na tor, aby po rozgrzewce nauczyć się lub doskonalić jazdę na wrotkach. Wszyscy bawili się znakomicie, chociaż po zajęciach byli zmęczeni i poobijani. Mimo drobnych kontuzji i wyczerpania nikt nie zszedł wcześniej z toru.

        • Dlaczego strach jest nam potrzebny?

        • 23 października dzieci z klasy II a zrealizowały scenariusz UD „Dlaczego strach jest nam potrzebny? Punktem wyjścia był wiersz Danuty Wawiłow pt.”Jak tu ciemno” i film z udziałem pani psycholog Agnieszki Masternak pt. „Czy strach może być sojusznikiem?”, który  dzieci oglądnęły z zapartym tchem.

          Uczniowie wiedzą już, co dzieje się z ich ciałem, kiedy boją się, włożyli też wiele serca, aby przedstawić cudzy i swój strach w zabawie w emocjonalny  telefon.  Zabawa w reportera i w udzielanie wywiadów o sposobach radzenia sobie ze strachem pokazała, że jest wiele sposobów, aby swój strach oswoić, a nawet pokonać. Dzieci poznały też powiedzenia dotyczące strachu, a domu narysowały straszaka, którego każde z nich zamknęło w wymyślonym przez siebie pomieszczeniu.

        • Rowerowa

        • W dniu 22.10. 2019 r. rowerzyści zrobili sobie trzygodzinną przerwę w lekcjach. Tego dnia zaplanowana została wyprawa rowerowa w ramach projektu Stars.

          Grupa uczniów przemierzyła trasę bulwarami Wisły w stronę Mogiły, pokonując w sumie ponad 24 km. Towarzyszyła im piękna,  jesienna pogoda. Takie wyprawy to okazja do doskonalenia umiejętności jazdy rowerem w terenie pod okiem instruktorów.

        • Czyja to pięta? Kto zapamięta?

        • 22 października, w ramach projektu Kultura Dostępna, dzieci z klasy 2 a wzięły udział w zorganizowanej przez Europeum lekcji muzealnej pt.” Czyja to pięta? Kto zapamięta?O mitologii”.

          Uczniowie poznali atrybuty bogów i bogiń greckich, zobaczyli obrazy, płaskorzeźby i rzeźby przedstawiające sceny z mitologii i sami takie opowieści stworzyli. Podczas pracy w grupach utrwalili wiedzę zdobytą w czasie zajęć szkolnych i muzealnych.

        • Climathon Mini

        • Pod patronatem Krakowa, w Muzeum Inżynierii Miejskiej, z udziałem Climate-kic, Pracowni Miejskiej i pomysłodawców z Fundacji Aeris Futuro, zapraszamy uczniów, nauczycieli, a szczególnie RODZICÓW do udziału w Climathonie Mini, który jest częścią Climthonu Kraków 2019, czyli corocznego maratonu programowania innowacyjnych rozwiązań dla poprawy powietrza i klimatu.

          Motywem przewodnim tegorocznej edycji jest mobilność, która ma w Krakowie niejedno oblicze. Zachęcamy do przybycia 26 października do Muzeum Inżynierii Miejskiej na ul. Św. Wawrzyńca 15. Zmagania z rozwiązaniem różnych problemów mobilności w Krakowie zaczynamy o godz. 10:30. Zakończymy o godz. 12:30.

        • Projekt "Działam więc jestem"

        • Zaproszenie na warsztaty, które odbędą się w naszej szkole 23 października w godzinach od 16.00 do 19.00.

          Zgłoszenia prosimy kierować na adres: kontakt@kurdybanek.com 

        • Dzień Nauczyciela

        • 14 października Samorząd Szkolny wraz ze swoim Opiekunem Panią Beatą Stech zorganizował dla nauczycieli i pracowników szkoły " Koncert Życzeń". To już nasza tradycja. W koncercie wystąpiło 21 uczniów z klas IV – VIII. Zaprezentowali takie formy artystyczne jak: śpiew, skecz, recytacja, gra na instrumencie, taniec, pokaz gimnastyczny.

          Po koncercie każde dziecko, które prezentowało swoje talenty otrzymało od Pani Dyrektor dyplom.

          Po koncercie odbył się mecz koszykówki nauczyciele kontra uczniowie. Mecz był zacięty, a zawodnicy nie szczędzili sił i energii. O zwycięstwie zdecydował 1 rzut. Wygrali uczniowie !!! ​​​​​​​

          Uczniowie z klas młodszych mogli w tym dniu sprawdzić swoje umiejętności w grach stolikowych, które w tym dniu królowały na szkolnych ławkach. 

        • Pasowanie na Świetliczaka

        • 8 października dzieci z klas pierwszych, nowi uczniowie oraz zaproszeni goście z zaprzyjaźnionych przedszkoli oglądali  "Magiczne Przedstawienie". Radości i zabawie nie było końca. 

          W drugiej części Magik za pomocą czarodziejskiej różdżki przyjmował pierwszaki w poczet braci świetlicowej. Dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy, a goście papierowe żurawie wykonane podczas zajęć plastycznych w świetlicy szkolnej.

        • Na Hali Krupowej

        • Czy to jesień, czy już zima? W dniu 6 października 2019 Szkolne Koło PTTK "Podróżnik" uczestniczyło w zamknięciu sezonu turystycznego na Hali Krupowej. Nie wszyscy uczestnicy zlotu przybyli tam pieszo...

        • Ekopomysły

        • 5 października ostatni już raz nasze uczennice wzięły udział w zajęciach w ramach projektu szkolne " Ekopomysły". 

          Dziś zmierzyły się z zagadnieniami z biologii. Wykonywały preparaty m.in. mchów i porostów. Na koniec zajęć rozwiązały test. Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na wyniki i trzymać za nie kciuki.  

        • Turniej piłki nożnej

        • W dniu 4 października 2019 roku reprezentacja naszej szkoły zajęła III miejsce w Turnieju Piłki Nożnej dla Szkół Podstawowych w Krakowie-Dzielnica I Stare Miasto organizowanym przez Straż Miejską, Oddział Śródmieście.

          Turniej składał się z eliminacji i finałów. Nasza reprezentacja dostała się do ścisłego finału.
          Jej skład: Czerwieniec Jakub, Leśniak Tomasz, Meus Maksymilian, Ernstzen Joushua, Kaczmarski Marek, Leśniak Jan, Radwański Jakub, Rzeszut Antoni, Bazior Michał i Hajto Aleks. Gratulujemy!

        • Ślubowanie klas pierwszych

        • 4 października dziewczynki i chłopcy z klas I a i I b spotkali się w auli szkolnej, aby tam, w obecności Dyrekcji, Rodziców, Wychowawców złożyć uroczyste ślubowanie.

          Pani Dyrektor pasowała każdego pierwszoklasistę na ucznia, a przygotowany przez nich program artystyczny, z pięknie wyrecytowanymi wierszami i wesołymi piosenkami pokazał, że przybyli do naszej szkoły zdolni i wrażliwi uczniowie. Wszyscy zgromadzeni nagrodzili występy uczniów gromkimi brawami. Dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i maskotki.

        • Budżet obywatelski: zachęcamy uczniów do głosowania!

        • Już w najbliższą sobotę, 28 września, rusza głosowanie w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Krakowianie będą wybierać po trzy najlepsze – ich zdaniem – projekty ogólnomiejskie i dzielnicowe. W tym roku każdy, kto zagłosuje będzie miał nie tylko realny wpływ na to, co wydarzy się w mieście, ale dodatkowo zyska szansę na zdobycie jednego ze stu tabletów! Głosowanie potrwa do 7 października. 

          Więcej informacji można znależć na stronie: www.budzet.krakow.pl

        • Ekopomysły

        • 28 września Oliwka i Zuzia w ramach projektu Szkolne Ekopomysły zmierzyły się z zadaniami z chemii. Badanie oddziaływania tlenku siarki na rośliny, stworzenie mini kompostownika oraz badanie biodegradacji różnych materiałów uświadomiło im jak negatywny wpływ na środowisko mają różne substancje. Zobaczcie jak wyglądała dzisiejsza praca ♻️.

        • "Jak zbudować model poduszkowca?"

        • 27 września na zajęciach kreatywnych dzieci z klasy II a zbudowały model poduszkowca. Inspiracją był scenariusz  UD.   Dmuchanie w płytę CD i jej przemieszczanie wzbudziło wiele radości i zdziwienia, to wtedy po raz pierwszy pojawiło się pojęcie poduszki powietrznej i siły tarcia. Dzieci poznały zasadę działania poduszkowca, dowiedziały się, że może być wykorzystywany w trudnych warunkach, i że  nie może jeździć po ulicy.

          Ogromnie dużo emocji wzbudziło samodzielne budowanie modelu. Zaangażowanie i wytrwałość w pokonywaniu chwilowych trudności (odklejały się zakrętki od płyty CD) godna pozazdroszczenia. I w końcu… sukces!