• Konkurs języka angielskiego

        • W marcu nasza szkoła (klasyVIII) wzięła udział w VII Krakowskim Konkursie Języka Angielskiego. Po piewszym etapie, który odbył się na terenie szkoły wyłoniliśmy 4 osoby: 3 uczniów z klasy VIIIa oraz 1 ucznia z klasy VIIIb.

          12 marca przedstawiciele klas VIII wzięli udział w II etapie konkursu. Niestety, żaden z "siodemkowiczow" nie przeszedł do ostatniego III etapu, choć zabrakło tak niewiele - 1 caly punkt. 

        • Świetlik

        • Tak!Tak!Tak! 12 marca uczniowie naszej szkoły po raz piąty wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Nauk Przyrodniczych Świetlik. 

          W sumie do napisania testu przystąpiło 34 uczniów z klas od I do VIII. Dzielnie zmagali się z pytaniami jakie przed nimi postawiono. W nagrodę za wytrwałość w dniu dzisiejszym otrzymali pamiątkowy notes z logo organizatora konkursu.

          Niestety na wynik z konkursu będzie trzeba poczekać, aż do maja!!! 

          Trzymamy za Was kciuki. 

        • Konkurs "Dom i ogród naszych marzeń"

        • MAŁOPOLSKA OKRĘGOWA IZBA ARCHITEKTÓW RP organizuje w ramach XII Małopolskich Dni Edukacji Architektonicznej – Kraków 2019 konkurs „DOM I OGRÓD MOICH MARZEŃ”.

          Konkurs przeznaczony jest dla uczniów III i IV klas małopolskich szkół podstawowych.

          11 marca 2019 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z architektami. Rozmawialiśmy o pracy architekta, o etapach powstawania domu, o materiałach, z których buduje się domy. Dowiedzieliśmy się jakie funkcje powinien spełniać dom i co zrobić, aby dobrze poczuć się we własnym ogrodzie.

          Panie zaprosiły nas do udziału w konkursie. Teraz musimy uruchomić wyobraźnię i przenieść nasze pomysły na papier. Mamy czas do 2 kwietnia. Na koniec każdy z nas otrzymał pudełko pasteli. Może wykorzystamy je w swojej pracy ?

        • Piękno otaczającego nas świata

        • Uczennice klasy 3a wzięły udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym  "Tęcza”. Konkurs organizowany był we współpracy z Wydziałem Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

          Miło nam przekazać informację, iż wśród laureatów znalazły się uczennice naszej szkoły.

          Małgosia Podskoczy otrzymała dyplom i nagrodę za znakomitą pracę! 

          Tosia Bargieła, Hania Pawłusiak oraz Simone Rück otrzymały wyróżnienia!

          Gratulujemy!

        • Świat komiksu w Artetece

        • 8 marca klasa V c brała udział w warsztatach "Komiks na tabletach" w Wojewódzkiej Bibliotece przy ul. Rajskiej. W trakcie warsztatów uczniowie poznali historię komiksu, a także jego język oraz najważniejsze cechy charakterystyczne. Pracowali w programie  FireAlpaca na tabletach graficznych.

          Aby swobodnie poruszać piórkiem graficznym i narzędziami programu na początek wykonali ćwiczenie - kolorowanie postaci z komiksu. W następnej części już samodzielnie tworzyli własne projekty. Obserwowali także obsługę i pracę drukarki 3D.

          Zajęcia były fantastyczne. Na zakończenie każdy dostał wydrukowy trójwymiarowy obiekt.

        • "Co można zrobić z gliny?"

        • 5 marca klasa 2 a udała się do Muzeum Narodowego na warsztaty pt."Co można zrobić z gliny?". W I części warsztatów uczniowie mogli obejrzeć wytwory artystów w Galerii Rzemiosła Artystycznego wykonane z drewna, szkła, gliny czy tkanin. Poznali także "drogę" od gliny wykopanej w ziemi do powstania glinianego, nieprzepuszczającego wody naczynia. Dowiedzieli się też, jak odróżnić naczynia gliniane od porcelanowych.

          II część zajęć spędzili w pracowni, gdzie każdy mógł ulepić swoje naczynie. Po zakończonych zajęciach uczniowie mogli zabrać ze sobą swoje wytwory. To były bardzo pouczające warsztaty.

        • Specjalne wydanie "Nas7ej Siódemki"

        • Uczniowie  z   Koła   Młodych  Redaktorów  przygotowali   specjalne   wydanie  szkolnej  gazetki  "Nas7a Siódemka"  pt. SP 7 w Krakowie - szkoła dla Ciebie!   Okazją   do zaprezentowania numeru 1/2018/2019 było spotkanie z przyszłymi pierwszakami i ich rodzicami w Dniu Otwartym Szkoły 2 marca. Wszystkich- małych i dużych zachęcamy do lektury i dobrej zabawy.

          Tu możesz pobrać gazetkę do wydruku:jpg2pdf_gazetka.pdf

           

        • Dzień otwarty szkoły

        • 2 marca powitaliśmy w naszych progach przyszłych pierwszoklasistów wraz z ich rodzicami.

          Dzieci miały możliwość odwiedzenia różnych pomieszczeń w szkole. W świetlicy, sali gimnastycznej, bibliotece, auli, bawialni, pracowni językowej, przyrodniczo-geograficznej, informatycznej, chemiczno-fizycznej czekały na nich niespodzianki i różne zadania do wykonania.

          Dzieci wykazały się koncentracją, pomysłowością, zręcznością i zaangażowaniem. ​​​​​​​

          Rodzice mieli możliwość porozmawiania z nauczycielami o ofercie opiekuńczej i dydaktycznej szkoły.

        • Mali projektanci

        • 28 lutego,  dzieci z klasy I a, zaprojektowały i pomalowały swoje koszulki, w których być może, pojawią się na hulajnogach i rowerach kiedy nadejdzie wiosna.

           Zabawa była wspaniała, a przy okazji powrócił temat smogu i nadmiernej ilości samochodów w naszym mieście.

        • Jak obliczyć powierzchnię ringu?

        • 28 lutego uczniowie z klasy 3a uczestniczyli w kolejnych zajęciach w ramach projektu Matematyka z klasą pt. "Jak obliczyć powierzchnię ringu ?". Na wstępie obejrzeli film z udziałem Rafała Sonika i dowiedzieli się do czego przydaje się rajdowcom matematyka? i jak nawiguje się podczas rajdów?

          Następnie wycinali elementy z szablonu i układali papierowe paski przedstawiające podłogę tak, aby powierzchnia ringu została pokryta w całości. Poznali wzór na obliczanie pola powierzchni prostokąta i kwadratu. Wycinali również i układali z szablonu stadion. Poznali grafik stadionu lekkoatletycznego oraz konkurencje, które się na nim odbywają. Układali koła z 4, 6 i 12 wycinków. Wiedzą już, że wycinek koła, to inna figura niż trójkąt. Największym wyzwaniem było rysowanie wycinka kołowego przy pomocy ołówka i sznurka.

          Teraz umieją odpowiedzieć na pytania:

          Jaką wiedzą i umiejętności z matematyki (geometrii) musi mieć osoba, która projektuje obiekty sportowe?

          Jak obliczyć pole powierzchni prostokąta? Czym różni się wycinek koła od trójkąta?

        • Z ostatniej chwili...

        • Z przyjemnością informujemy, że Aleksander Kałuża z klasy VIIIb zakwalifikował się do etapu wojewódzkiego Biblijnego Konkursu Tematycznego „Z Dobrą Nowiną przez życie” dla uczniów szkół podstawowych województwa małopolskiego w roku szkolnym 2018/2019. Gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnym, ostatnim już etapie konkursu!

      • Przewodnicy PTTK dzieciom
        • Przewodnicy PTTK dzieciom


        • Zaczęliśmy od zobaczenia miejsc najbliższych naszej szkoły, a związanych z wielkim artystą krakowskim: ulica Krowoderska, Karmelicka i Krupnicza.

          Następnie w obecności przewodnika: krypta na Skałce, Wawel, Podzamcze i Plac Mariacki... 

          Zakończyliśmy udziałem w pokazie zespołu ludowego i poczęstunkiem w Krzysztoforach.

        • Szkoła Niepodległej

        • Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok 2018 Rokiem dla Niepodległej. Z tej okazji Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej wspólnie z MEN ogłosił ogólnopolski konkurs dla szkół „Szkoła Niepodległej”. Aby wziąć w nim udział, należało zarejestrować szkołę na dedykowanej platformie oraz wykonać wymaganą liczbę zadań, angażując w nie uczniów, nauczycieli oraz lokalną społeczność. Było to ogromne przedsięwzięcie. Wszystkie nasze działania można znaleźć na stronie internetowej:https://szkolaniepodleglej.zhr.pl/

          8 lutego 2019 r. w Warszawie, w Sejmie na uroczystej gali otrzymaliśmy certyfikat Szkoła Niepodległej 1918-2018.

        • Spotkanie z Radnymi.

        •   4 lutego (pod opieką pani Stech) poszliśmy do Urzędu Miasta Krakowa, na spotkanie z Radnymi. Podczas wizyty spotkaliśmy się z Zastępcą Prezydenta Miasta Krakowa panią Anną Korfel-Jasińską, z Wiceprzewodniczącym Rady Miasta Krakowa panem Michałem Drewnickim oraz Radnym Miasta Krakowa panem Łukaszem Sękiem.

            Panowie Radni przedstawili nam zadania jakie pełnią Radni Miasta i Dzielnic, a pani Prezydent wyjaśniła, że Rada Miasta Krakowa ma władzę ustawodawczą, a pan Prezydent wykonawczą. Na koniec uczniowie różnych szkół zadawali pytania, na które uzyskiwali bardzo wyczerpujące odpowiedzi. Ciekawostką, o jakiej dowiedzieliśmy się to „Skarbonka świnka”, która jest nieodłącznym elementem sesji Rady Miasta.

            Jak poinformował nas Pan Michał Drewnicki, do skarbonki wrzucane są banknoty na cele charytatywne. Kiedy któryś z Radnych Miasta, podczas obrad, zachowuje się niestosownie lub przeszkadza innym, zostaje upomniany przez osobę prowadzącą spotkanie i otrzymuje nakaz wrzucenia do skarbonki 10 lub 20 złotych. Ciekawy pomysł, może zdałby egzamin w szkole ?

        • "Tydzień dobrego słowa”

        • 4 lutego Samorząd Uczniowski przystąpił do Kampanii  „Tydzień dobrego słowa”. Do „zabawy” zostali zaproszeni nie tylko uczniowie, ale także Rodzice i nauczyciele. Codziennie rano można było znaleźć naklejone na drzwiach wejściowych do szkoły i drzwiach szatni miłe słowa do zerwania: Miłego dnia, Lubię Cię i Jesteś The Best. Każdy mógł zerwać karteczkę i obdarować nią inną osobę. Zabawa cieszyła się zasłużenie wielkim zainteresowaniem,co było widać po szybkim znikaniu karteczek.

          Akcja spodobała się wszystkim i myślimy o jej corocznej kontynuacji. Postaramy się też, aby bez pomocy karteczek, codziennie  przekazywać innym miłe słowa. 

        • Gwiazdka dla zwierzaków 2018

        • Nasz szesnasty udział w akcji Gwiazdka dla zwierzaków 2018 zakończył się obdarowaniem karmą dwóch schronisk: schroniska „Psie Pole” z Racławic, któremu przekazaliśmy: 25.46 kg karmy  oraz schroniska krakowskiego.  Akcja organizowana przez Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami poświęcona została starszym i chorym zwierzakom, a co za tym idzie punktowana do konkursu była tylko karma wysokiej jakości, firm wyszczególnionych w regulaminie konkursu. W tym roku przekazaliśmy 46,08 kg karmy Animonda, Cat Chow, Sheba, Dolina Noteci. Obu schroniskom przekazaliśmy w sumie 48 koców, mały drapak, kości, Dentastix  i wiele zabawek.

          W tym roku, niestety, nie udało nam się zdobyć miejsca w pierwszej trójce konkursu, ale i tak cieszymy się i jesteśmy dumni, że wzięliśmy udział w tak wspaniałej akcji, jaką jest pomoc dla bezbronnych zwierząt skrzywdzonych przez człowieka.

          Dziękujemy bardzo serdecznie wszystkim Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom za udział w akcji organizowanej przez naszą szkołę.

        • Bale, bale w karnawale!

        • 1 lutego dzieci z klas I – VIII oraz zaproszone przedszkolaki bawiły się w auli szkolnej przy dźwiękach dynamicznych, karnawałowych przebojów. Nauczenie się prostych gestów, pozwoliło na zatańczenie bardzo popularnych „Kaczuszek”, „Boogi boogi” czy „Taki duży, taki mały”. eżdżące pociągi zmuszały do koncentracji i przybijania piątki, a piękne stroje księżniczek i czarownic, piratów i kosmitów, dinozaurów, psów i kotów pozwoliły na przeniesienie się w świat bajek i komiksów, literackich wzorów i bohaterów.

        • Jak oszacować budżet lodowiska?

        • 31 stycznia dzieci z klasy III a zrealizowały scenariusz projektu „Matematyka z klasą” pt. „Jak oszacować budżet lodowiska?”. Najpierw uczniowie obejrzeli film z udziałem Rafała Sonika - kierowcy rajdowego i przedsiębiorcy, który odpowiedział na pytanie: Jak sportowiec wykorzystuje matematykę w czasie przygotowań do rajdów.Następnie postawiliśmy sobie pytania: Co to jest budżet? Co potrzebne jest do oszacowania budżetu? Co to są koszty? Co to są przychody?

          Kiedy już poznaliśmy odpowiedzi na te trudne pytania przystąpiliśmy do obliczania budżetu różnych obiektów sportowych. Uzupełnialiśmy tabele wpisując koszty i przychody pływalni, toru gokartowego, stadniny koni, stadionu piłkarskiego wykorzystując przygotowane dane. Okazało się, że w niektórych obiektach koszty były wyższe niż przychody i odwrotnie. Mieliśmy również szanse wymyśleć własne sposoby na obniżenie kosztów i zwiększenie przychodów.

          Wszyscy bardzo zaangażowali się w trudne obliczenia matematyczne, ale już wiemy: Jak oblicza się budżet
          i jaka jest najkorzystniejsza sytuacja finansowa dla firmy.

        • Czy zwierzętom przeszkadzają samochody?

        • 31 stycznia dzieci z klasy I a zrealizowały kolejny scenariusz projektu „Przyroda z klasą” pt. „ Czy zwierzętom przeszkadzają samochody?”. Realizację scenariusza poprzedziło zadanie domowe – dzieci miały policzyć ile mija je samochodów, pojazdów transportu publicznego, rowerów i hulajnóg w drodze do szkoły lub do domu. Samych aut było ponad 4000!

          Uświadomiły sobie, że samochody zanieczyszczają nie tylko powietrze, ale i glebę. Zdziwiły się, że otoczenie można także zanieeczyszczać dżwiękiem. Zrozumiały po co na drodze stawiane są ekrany pochłaniające dźwięk. Dowiedziały się, że hałas może przeszkadzać sowom i nietoperzom w polowaniu, ale także wzbudzać lęk i panikę u innych zwierząt.

          Uczniowie wykonali interaktywną pracę plastyczną - pastelowy krajobraz, na którym nie ma zanieczyszczeń, i ten sam, zamalowany czarną kredką, obrazujący unoszący się z przejeżdżających samochodów pył. Dzieci obiecały dbać o środowisko – postanowiły przyjeżdżać do szkoły na rowerach i hulajnogach ( oczywiście jeśli pozwolą na to możliwości), zwłaszcza, że szkoła w ubiegłym roku przystąpiła do projektu „Stars”.

        • Dzień Babci i Dziadka

        • 29 stycznia 2019r. klasa 2a zorganizowała Dzień Babci i Dziadka. Z tej okazji uczniowie wykonali zaproszenia i laurki oraz przygotowali inscenizację wiersza Juliana Tuwima pt. „Rzepka”. Do zagrania niektórych ról dzieci zaprosiły kilkoro gości: Babcię i Dziadka Martynki, Mamę Zuzi, siostrę Eli oraz brata Jadzi. Wszyscy mieli  stroje odpowiednie do swojej roli. Spotkanie odbyło się w szkolnej świetlicy, przybyło na nie bardzo wielu gości.

          Na początku odbyło się przedstawienie- wszyscy świetnie się bawili, a nasi narratorzy pięknie opowiedzieli historię Dziadka i jego rzepki.Potem dzieci wręczyły swoim Babciom i Dziadkom wykonane wcześniej laurki. Kolejną propozycją były zabawy, do których każdy uczeń zaprosił jednego ze  swoich gości. Były to „pchnięcie kulą”-papierową, „siłacz”- za pomocą słomki trzeba było przenieść ciężar serwetki stołowej, a na końcu „Quiz”-każdy z uczestników musiał wykazać się znajomością swojego partnera. Oj było wesoło!

          Okazało się ,że wszyscy mogą wziąć udział w międzynarodowych zawodach sportowych, gdyż wykazali się siłą i sprawnością, a pytania, na które udzielali odpowiedzi były dla nich jak „bułka z masłem”. Ostatnim punktem programu był słodki poczęstunek przygotowany przez Rodziców.

          Impreza ta świetnie wpisuje się w działania mające na celu angażowanie i współpracę z pokoleniem Seniorów.

          To był wspaniały wieczór!