• W Ćwierćlandzie

        • 1 czerwca dzieci z klasy I a zamieszkały w Ćwierćlandzie. To okrągłe jak naleśnik państwo mieści w sobie cztery krainy: Zieloną, Czerwoną, Żółtą i Niebieską. W każdej mieszkają zielone, czerwone, żółte i niebieskie dzieci oraz dorośli.

          Podzieleni na grupy uczniowie wykonywali różne zadania: przystrajali kolorem swoje krainy, z wykorzystaniem instrumentów muzycznych układali zawołanie-hymn, wymyślali jednokolorowy jadłospis, opracowywali układ taneczny. Podczas zabawy dzieci utożsamiły się ze swoimi krainami, ale też zatęskniły do tych z innych krain. Najpierw osobno, a potem wspólnie zatańczyły swój taniec!

        • Dzień Dziecka z PKP Intercity

        • Klasa 3b w dniu 1 czerwca udała się na Dworzec PKP na zorganizowany z okazji ich święta "Dzień Dziecka z PKP Intercity".

          Organizatorzy przygotowali różne strefy aktywności dla dzieci: sportową, plastyczną, kulinarną, robotykę oraz wiele dodatkowych atrakcji. Spotkanie prowadził Pan Janusz, który aktywizował dzieci do podejmowania różnorodnych działań. Uczniowie pracowali w grupach. Nagrodami za wykonanie zadań były talony na lody lub watę cukrową oraz kolorowe balony.

          W drugiej część spotkania uczniowie udali się na peron, aby obejrzeć różne składy pociągów Intercity. Można było wejść do każdego z nich, usiąść, sprawdzić udogodnienia, zwiedzić kabinę maszynisty, przedział dla dzieci czy osób niepełnosprawnych. Na zakończenie wszyscy otrzymali upominki.

          To była super udana wyprawa!

        • Z ostatniej chwili ...

        • Z radością informujemy, że Michał Peszt uczeń klasy 7b wygrał w swojej kategorii wiekowej (M14-15) zawody triathlonowe 1/8 IM (pływanie - 475m + jazda na rowerze przy mocno niesprzyjających warunkach -22,5km + bieg crossowy 5,250km) w Sierakowie. Był to jego debiut na tym dystansie. Michał wygrał w swojej kategorii wiekowej jako najmłodszy uczestnik całych zawodów.

          Ogromnie cieszymy się również z sukcesów Martyny Peszt, uczennicy klasy 5a  i Miry Peszt uczennicy klasy 3a, które wygrały w swoich kategoriach wiekowych w duathlonie (jazda na rowerze + bieg).

          Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sikcesów !

        • Z ostatniej chwili ...

        • Z radością informujemy, że uczennica klasy 3a Mira Peszt wraz ze swoją drużyną Akademia Młodych Jagielonek awansowała do finału turnieju o Puchar Tymbarku. Jest to najbardziej prestiżowy turniej piłkarski w Polsce dla dzieci. Sam finał rozgrywany jest w Warszawie na Stadionie Narodowym i dostać się do niego może tylko jedna najlepsza drużyna z całego województwa w danym roczniku.

          W rozgrywkach na szczeblu wojewódzkim Jagielonki wygrały wszystkie mecze, a Mira została wybrana najlepszą piłkarką turnieju.

          Turniej z „Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” organizowany jest przez PZPN od 22 lat. Od 2007, sponsorem głównym Turnieju jest marka Tymbark oraz od 2016 roku sponsorem brązowym jest firma Electrolux. Turniej jest jedną z najszybciej rozwijających się inicjatyw Grassroots w Polsce oraz jest największym w Europie turniejem piłkarskim dla dzieci w trzech kategoriach wiekowych, do lat 8, 10, 12. XXII edycja Turnieju jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.

          Skala Turnieju oraz formuła i wysoki poziom sportowy rozgrywek sprawia, ze w turnieju zagrało już ponad 50 reprezentantów Polski.

          Więcej informacji na stronie: https://www.laczynaspilka.pl/zpodworkanastadion/o-turnieju

        • Czytamy Baśnie Andersena

        • W dniu 18 maja w naszej szkole odbył się Konkurs Pięknego Czytania Baśni Andersena-Шкільний Конкурс Виразного Читання Казки Андерсона.

          Uczniowie, przygotowując się do konkursu, mieli możliwość pogłębienia znajomości pięknych baśni Andersena, ćwiczenia płynności czytania, interpretacji tekstu, poprawiania dykcji.

          Konkurs miał charakter międzynarodowy.  Uczestniczyli w nim także uczniowie z Ukrainy, którzy czytali w ojczystym języku.

          A oto wyniki konkursu:

          KLASA 1

          I. Helena Stróżycka

          II. Alitsiia Chaklosh, Darian Gnapowski, Tomasz Olejarz

          III. Emilia Sowa

          ​​​​​​​

          KLASA 2

          I. Julianna Hell, Jan Kalisz

          II. Tymofii Kulko, Kamila Półchłopek

          III. Ewa Kaczmarczyk, Mila Karpenko, Natalia Kowalczyk

               

          KLASA 3

          I. Maria Śliz, Tarchynets Vladyslav

          II. Ada Kahl-Borowska, Lena Konias, Daryna Kurko, Mira Peszt

          III. Antonina Brożek, Yevhen Gubariev , Olaf Koczapski, Viktoriia Melnykova

          Wyróżnienia:

          Orest Falach, Gabriela Jerzyk, Maria Milfort-Mieroszewska, Ivan Nabiulin, Artem Petrov, Iryna Pylypenko, Tymon Sušić, Tymur Valiakhmetov, Danylo Vereketa,

          KLASA 4

          Wyróżnienia:

          Jerzy Łomnicki, Małgorzata Kurdziel, Roksana Prochwicz, Olga Safarova

          Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu! 

        • Z ostatniej chwili ...

        • Z radością informujemy, że w XV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych Świetlik nasi uczniowie zdobyli wyróżnienia oraz nagrodę!

          Krzysztof Łomnicki - klasa 6A - nagroda

          Krzysztof Urbanik - wyróżnienie, klasa 1 A

          Jan Kalisz - wyróżnienie, klasa 2 A

          Krzysztof Brodowicz - wyróżnienie, klasa 4A

          Jerzy Łomnicki - wyróżnienie, klasa 4A

          Gabriela Sińczak - wyróżnienie, klasa 7B

          Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów !

        • Ciekawskie pierwszaki

        • 6 maja dzieci z klasy I a zrealizowały kolejny scenariusz Uniwersytetu Dzieci z cyklu. „ Ciekawskie pierwszaki.” Po wysłuchaniu bajki o problemach leśnych zwierząt, podzielone na grupy dzieci, starały się pomóc w ich rozwiązaniu. Okazało się, że znalezienie kompromisu bez użycia siły to niełatwe zadanie, ale wspólne działanie może dać pożądany efekt.  W podobnym też celu wiele krajów łączy się w większe grupy.

          Uczniowie dowiedzieli się jakie warunki muszą spełniać państwa, aby dostać się do europejskiej rodziny.  Poznali stolicę, zobaczyli flagę i usłyszeli hymn Unii Europejskiej. Samodzielnie prezentowali ciekawe informacje o wybranym kraju. Mieli także okazję spróbować zielonych i czarnych oliwek, oraz greckiego sera.

        • WOLNOŚĆ I OJCZYZNA

        • Już wkrótce będziemy obchodzić Święto Narodowe Trzeciego Maja upamiętniające podpisanie pierwszej polskiej konstytucji. Z tej okazji 29 kwietnia uczniowie z klas 6a i 7b pod kierownictwem swoich wychowawców przygotowali montaż słowno – muzyczny.

          Zaprosili wszystkich zebranych do wspólnego wysłuchania przepięknych pieśni patriotycznych skłaniających do refleksji nad historią naszej ojczyzny. Przypomnieli sylwetki patriotów oraz znaczenie słów Wolność i Ojczyzna.

        • Wiosenne porządki

        • 25 i 26 kwietnia dzieci z klasy I a zrealizowały scenariusz UD pt. ”Jak zaplanować wiosenne porządki?” Film z Muzeum Fotografii w Krakowie  stał się pretekstem do rozmowy o konieczności porządkowania zbieranych  przedmiotów wg określonej cechy i oznaczania ich, w celu późniejszego, łatwiejszego odszukania. 

          Uczniowie wykonali wiele działań praktycznych, których efektem było powstanie „kolekcji” związanych z porami roku, częściami garderoby,  roślinami. Trudność z przyporządkowaniem niektórych obiektów do jednego zbioru poprowadziła dzieci do konieczności wyodrębnienia części wspólnej.  Zabawa „Cztery kąty”  dała możliwości  uświadomienia sobie swoich upodobań, ćwiczeń praktycznych i  dobrej zabawy.

        • Znowu na trasie.

        • Po dwóch latach przerwy Szkolne Koło PTTK "Podróżnik" zainaugurowało sezon 2022. 

          Na trasie od Kryspinowa do Salwatora odwiedziliśmy Fort Skała z obserwatorium astronomicznym oraz Kopiec Piłsudskiego. Ruszamy w drogę!!! 

        • Z ostatniej chwili ...

        • Z radością informujemy, że uczeń klasy 7a Marcin Małota

          uzyskal tytuł finalisty Małopolskiego Konkursu z Fizyki

          dla uczniów szkół województwa małopolskiego w roku szkolnym 2021/2022.

          Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów ! 

        • Zielona szkoła

        • Klasy VII a i VIII c miały szansę na wytchnienie i rekreację na zielonej szkole w Centrum Wypoczynku JordaNova w Gołkowicach Górnych!!!.

          Niezwykłe pięć dni obfitowało w doskonałą zabawę na łonie natury oraz integrację. Zaowocowało zdobyciem dwóch szczytów Koziarza  (943 m n.p.m.) i Cyrli (844 m n.p.m) oraz  wzgórza z ruinami średniowiecznego zamku w Rytrze.

          Uczniowie mogli zwiedzić niespotykane leśne molo i ścieżkę przyrodniczą opowiadającej o życiu płazów i na Miejskiej Górze w Starym Sączu oraz innych ciekawych miejsc. Ta niezapomniana wycieczka, pozwoliła na odpoczynek od smogu miasta oraz  nabranie sił do dalszej pracy. Polecamy!

        • Wielkanoc, Wielkanoc...

        • 13 kwietnia uczniowie z klasy III a i III b zaprosili swoich młodszych kolegów na świąteczne przedstawienie. Na scenie pojawiały  się kolejne postacie, które wraz z panią wiosną opowiadały o  przyrodzie budzącej się do życia po zimowym uśpieniu.

          Wiosenne, skoczne piosenki, opowieści o wielkanocnych zwyczajach i wspaniała dekoracja  wprowadziły wszystkich w nastrój niecierpliwego oczekiwania na piękne świętowanie.  Ze sceny popłynęły pełne mocy  świąteczne życzenia. Młodzi artyści zdobyli uznanie licznie zgromadzonej widowni, uczniów, rodziców i nauczycieli.

          Wesołych Świąt!

        • W teatrze cieni

        • W ramach innowacji pedagogicznej LEKTURY NA SCENIE SIÓDEMKI w tym roku szkolnym pojawiła się kolejna adaptacja teatralna, tym razem były to  mity przygotowane przez klasę V a wraz z polonistą. Publiczność mogła ujrzeć losy cierpiącego Orfeusza po stracie ukochanej żony Eurydyki, wiecznie wnoszącego na szczyt  głaz Syzyfa i historię Demeter i Kory.

          Na pewno poznawanie różnych form teatralnych sprzyja rozbudzaniu wyobraźni oraz służy utrwalaniu w atrakcyjny sposób wiedzy o lekturach, o czym mogli się przekonać widzowie - uczniowie klasy piątej i szóstej.

        • Odkryj Kraków!

        • Uczniowie z klas 3a i 3b odbyli interesujący spacer po Krakowie  pod hasłem: ”Najazdy Tatarskie na Kraków”. Wyprawa rozpoczęła się od wysłuchania hejnału granego z wieży Kościoła  Mariackiego. Przewodnik wprowadził dzieci w niezwykle fascynujący świat historii, a potem  pokazał różne zakątki  naszego miasta. Wiek XIII to czas rozwoju Krakowa, ale również okres najazdu Tatarów. Z tymi wydarzeniami związane były legendy o  grocie  strzały tatarskiej, hejnaliście, dwóch wieżach  Kościoła  Mariackiego, Włóczkach – flisakach, Lajkoniku, Zakonie Norbertanek.

          W trakcie spaceru dzieci  próbowały  odgadnąć także przeznaczenie różnych przedmiotów, które zachowały się przy niektórych budowlach np. miejsce gaszenia pochodni przy ulicy Kanoniczej, łańcuch i specjalny metalowy uchwyt  przy Kościele  Mariackim dla osób, które dopuściły się różnego rodzaju przewinień. Wędrówka po Krakowie zakończyła się przy  metalowej figurze Lajkonika  przy  ulicy Kościuszki. To była ciekawa lekcja  o  historii Krakowa.

        • Pożegnanie Krzysztofa Pendereckiego

        • 29 marca odbyła się uroczystość przeniesienia prochów śp. prof. Krzysztofa Pendereckiego do Panteonu Narodowego. By uhonorować Maestro, Miasto zaprosiło do udziału w wydarzeniu poczty sztandarowe z krakowskich szkół.

          Kondukt pogrzebowy wyruszył sprzed Kościoła św. Floriana do Kościoła św. Piotra i Pawła – tzw. Drogą Królewską. Naszą szkołę reprezenowali uczniowie z klas ósmych. 

        • Legendy, baśnie i mity w obrazach.

        • Klasa 3a wybrała się na niezwykle ciekawą lekcję do Muzeum Narodowego  w Sukiennicach. Zajęcia w otoczeniu dzieł sztuki były dla wszystkich wspaniałym przeżyciem. Słuchając opowiadań przewodniczki, uczniowie szukali na wybranych obrazach i rzeźbie  elementów związanych z legendami, baśniami  i mitami.

          Wśród opowieści była historia o smoku wawelskim, Wandzie, Stańczyku, Psyche, Morskim Oku.  Ogromne wrażenie zrobił na dzieciach monumentalny obraz Jana Matejki „Hołd  Pruski”. Zakończeniem fascynującej lekcji w muzeum było twórcze działanie uczniów. Każdy wyrażał swoje  emocje, tworzą  własne dzieło sztuki.